tirsdag den 22. marts 2011

Udskiftning af latexmanchetter på anorak

Jeg har været nød til at skifte latexmanchetterne på min anorak, de var slidte og hellere skifte dem nu, end midt i padlesæsonen. Der findes en god vejledning på nettet til hvordan man skifter dem. Da det er en Kokatat jakke fulgte jeg vejledning på Kokatats hjemmeside.
Jeg tog en 1 1/5 ltr. sodavandsflaske og skær over så den kunne komme ind i ærmet.
Så satte jeg malertape på stoffet for at undgå at få lim herpå, derefter klippede jeg manchetten af, men efterlod lidt til at lime på.
Satte den nye ind over limen og det resterende latex stykke. For at holde det lidt samlet satte jeg malertape på.
Som man kan se på billedet har limen ikke taget ved over det hele, men dog nok til at det var tørt under testpadlingen. Jeg har dog efterfølgende limet "flaperne" med sekundlim, det virker...også på fingrene!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar