fredag den 7. august 2009

DM i teknik 22-23 aug.



Den 22-23 aug vil der for andet år blive afholdt DM-teknik i havkajak. Jeg deltog sidste år, hvor det blev afholdt ved Amager Strandpark. Her var der 20 - 25 deltagere, hvoraf jeg var så heldig at havde mødt de fleste før. Man kunne sagtens mærke at det var første gang det blev arrangeret, det var ikke så velorganiseret som det kunne havde været, men i år er det sikkert meget bedre!
Konkurrencen kort fortalt

Konkurrencen foregik på tid, der var straftid for ikke at udfører øvelserne korrekt. Følgende øvelser var indlagt i banen:
  • Isætning fra strand
  • Forlæns slalom
  • 360' grader vendinger
  • Padling siddende på bagdækket
  • Op at stå, og røre ved en bold
  • Sideforflytning
  • Baglæns slalom
  • Svømme med kajak + entring
  • Padling kun med pagajen i en side
  • Håndpadling
  • Sidde på bagdækket og dreje 360' på bagdækket
  • Udstigning/indstigning fra bro
  • Cowboyredning
  • Rul til begge side
  • Håndrul


Det var rigtig sjovt at være med, desuden imponerende at se de andre deltagere, der findes mange gode kajakroere i lille danmark. 

I år er konkurrencen sat til at være to dage, da den er udvidet med en holdkonkurrence. Desværre kan jeg kun deltage i den individuelle konkurrence, jeg skal være tilbage i Virksund om søndagen, hvor der er et Åbenthavnarrangement, som jeg skal deltage i.

I år håber jeg på at kunne holde placeringen fra sidste år - en 5 plads! 

Se mere om DM her

Se mere om Åbenthavn her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar