mandag den 10. maj 2010

North Water under deck



I en af mine instruktørkajakker har jeg instaleret et North Water Under Deck Bag. Det er en lille taske til at lime fast under dækket. Som man kan se på billedet er det muligt at klikke den af og på alt efter behov.




Et af mine vigtigste argumenter for at få den instaleret, var faktisk muligheden for at få pumpen væk fra dækket. Den virker rigtig godt og er overraskende slet ikke i vejen når man laver diverse redningsøvelser.



Her er den installeret i en Avocet Lv. I tasken på billedet er der to nødraketter, 1/2 ltr. cola, padleluffer og neoprenhue...man skal dog huske på at tasken ikke er vandtæt, så alt som ikke må blive skal pakkes vandtæt.

I min nykøbt Tiderace er der en luge for cockpittet, hvilket fungere så godt at jeg indtil videre ikke vil installere en på den...pumpen undgår jeg så bare at tage med.

For mere info, se her

2 kommentarer:

  1. Sådan én må jeg have mig. Jeg både er træt af vand i dagslugen (som sidder bag mandehullet), og træt af pumpen på dækket.

    Mvh,
    Thomas Michelsen

    SvarSlet
  2. Hej Thomas

    Ja, jeg er glad for min.

    Jeg går ud fra det er når du har lugen af kajakken at der kommer vand ind? For ellers er den jo utæt...

    Når jeg padler i bølger vil jeg hellere åbne for sprayskirtet og risikere lidt vand i cockpittet ind jeg vil havde det i dagslugen. Så det kan sagtens anbefales.

    Går det ellers godt i Struer, er der isfrit?

    Vh
    Thomas

    SvarSlet