tirsdag den 19. januar 2010

Ortlieb Aqua Zoom


Da mit vandtætte Olympuskamera stopppede med at være vandtæt, var jeg jo nød til at investere i et nyt. Af flere årsager var jeg blevet lidt træt af kameraet, det var langsom til at tage billeder og billederne var ikke altid lige gode. Tilgengæld var det vandtæt, hvilket gør det nemt at havde med.

AquaZoom-p.gif


Det nye kamera, som er et spejlrefleks fra Canon, er ikke vandtæt og derfor noget sværere at havde med. Da jeg var til EPP4-eksamen havde jeg kameraet pakket ned i en almindelig pakpose i dagslugen. Dette var for bøvlet, med de bølger som der nu engang er nede i Esbjerg, var det ikke så fristende at finde kameraet frem fra dagslugen. Jeg har derfor valgt at invistere i følgende kamerataske fra Ortlieb. Jeg bestilte den hos Spejdergear, og fik den dagen efter...fin service.

Billedet her fra Klitmøller vil nok ikke blive taget med det nye kamera!!!

Førstehåndsindtrykket er meget godt. Tasken er godt polstret indvendigt, med skumstykker (som dem fra liggeunderlag) som man selv kan justere på. Der er seks mulige fæstningspukter og lynlåsen er magen til dem vi kender fra tørdragterne. Jeg har store forventninger til denne taske, og medmindre man tager ud i vesterhavet surf, så vil jeg være tryk ved at havde den med overalt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar