onsdag den 9. februar 2011

Kanoprojekt 5

Det begynder så småt at ligne noget. Det er rart at få de første lister sat på, og jeg tænker at dette er det fantastiske ved at bygge på denne måde. Nemlig det at se kanoen tage form, for hver strip som kommer på.
Først en stribe lim, og så ellers presse en masse ned så de sidder samlet.
Sådan ser det ud indtil videre. Den lidt skæve liste i toppen er der kun for at holde spanterne på plads, når jeg for sat lidt flere lister på, så ryger den af.
De næste arbejdsopgaver bliver at få lidt flere lister på siden, så skal jeg igang med at lave kølen.

3 kommentarer:

  1. Hej Thomas

    Velkommen blandt Stripbyggere.
    Jeg byggede én magen til for nogle år tilbage, blev grebet af tenikken og nu har jeg 6 stripkajakker liggende. Kanoen har jeg solgt da jeg aldrig brugte den.
    Det er altid meget inspirerende, når en "stripper" viser sine smukke kurver på nettet.
    Risikoen for at anvende denne teknik, er at du inden længe får behov for at bygge endnu én og måske endnu én o.s.v.

    Erik

    SvarSlet
  2. Hej Erik

    Ja, du skal jo måske nok egentlig havde lidt af æren for at jeg gik igang. For på din hjemmeside ser det jo nemt og pænt ud!!!

    Jeg kan godt huske at jeg har set en kano på din hjemmeside, men vidste ikke det var samme model. Har du flere billeder fra byggeperioden og kan du huske hvad den kom til at veje?

    Vh

    Thomas

    SvarSlet
  3. Udover på denne http://kajakbyg.dk/index.htm side nederst, har jeg 2 billeder på denne http://kajakbyg.dk/smaasnak_2.htm side den
    1. feb. 10 2 scannede grynede papirbilleder.
    Jeg har måske flere papirbilleder fra den gang, men aner ikke hvor de er.
    Efter hvad jeg kan huske vejede kanoen 23 - 24 kg.

    Erik

    SvarSlet