torsdag den 13. januar 2011

Kanoprojekt 1

Jeg er jo gået igang med at bygge en kano, egentlig ville jeg havde lavet en Black Pearl, da jeg prøvede denne på Havkajakroernes sommertræf for et par år siden. Men først skulle jeg jo lige købe et hus at bygge i, og lave stalden om. Så sidste vinter gik med at banke gulv op, fjerne grisebåse, støbe nyt gulv osv. Så nu har jeg et rigtig lækkert lille værksted, og det skal da bruges! At det så enten med en kano istedet for en kajak er der flere årsager til, familien har mere brug for en kano end endnu en kajak og så tror jeg kanoen er lettere at lave...Kanoen er ligesom Black Pearlen designet af Bjørn Thomasson og hedder Caribou.

Jeg har savet alle spanterne ud, hvilket var lidt bøvlet. Ikke så meget det at save dem ud, men mere det at få dem ført fra tegningen over på spånpladen. Her er de helt færdige og slebet i siderne, er så bare spændt på om det er præcist nok...
Jeg startede i dag med at save listerne ud. Jeg saver dem ud med rundsaven og efter et par prøveture med indstilling og fejlretning går det fint.

Jeg fandt forresten en artikkel med en som bygger en SOF uden elværktøjer og med drivtømmer som han selv har samlet...tjah, så blegner mit lille projekt!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar